بهائیت، لانه عنکبوت – بخش اول
شناسهٔ خبر: NTU0Mg

یکشنبه - ۱۱ / مرداد / ۱۳۹۴

بررسی نحوه شکل گیری، فعالیت ها و اهداف فرقه های دورغین؛

بهائیت، لانه عنکبوت – بخش اول

این فرقه با سوء استفاده از اعتقادات دینی مسلمانان و به ویژه شیعیان به وجود منجی در آخر الزمان پدیدار شد و به دلیل انحرافات ، پس از مدتی مورد حمایت همه جانبه قدرت های غربی با محوریت انگلیس و در نهایت آمریکا قرار قرار گرفت.

 

به گزارش نگاه آزاد، فرقه سازی با بهره گیری از آموزه های دینی در تاریخ اسلام با هدف تامین منافع فردی و یا بر اساس انحرافات عقیدتی، سابقه ای به درازای طول حیات اسلام دارد. در صده های اخیر و به ویژه از زمان نفوذ استعمار پیر به درون کشورهای اسلامی ، فرقه سازی و تقویت آنها از پشتوانه اجانب و دشمنان جدی اسلام و مسلمین نیز برخوردار شد. طی یک و نیم قرن اخیر یکی از فرقه هایی که به وجود آمد و کشورهای مختلف اسلامی به ویژه ایران را تحت تاثیر قرار داد ، فرقه ضاله بهائیت است.

این فرقه با سوء استفاده از اعتقادات دینی مسلمانان و به ویژه شیعیان به وجود منجی در آخر الزمان پدیدار شد و به دلیل انحرافات ، پس از مدتی مورد حمایت همه جانبه قدرت های غربی با محوریت انگلیس و در نهایت آمریکا قرار قرار گرفت.

اکنون آمریکایی ها و و اروپایی ها این فرقه را مورد حمایت قرار می دهند و همواره با استناد به محدودیت در جمهوری اسلامی برای این فرقه، ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند.

آشنایی اجمالی با این فرقه از نظر اعتقادات ، کارکردها و وابستگی های این فرقه یک ضرورت است. این ضرورت موقعی دو چندان می شود که به تاثیرات امنیتی ترویج فرقه ضاله بهائیت توجه کنیم.

تاریخچه بهائیت :

 تاریخ پیدایش بهائیت به حدود ۱۶۰ سال پیش بر می گردد. سیدعلی محمد شیرازی(۱۲۳۶-۱۲۶۶) یکی از شاگردان سیدکاظم رشتی مؤسس فرقه شیخیه بود که پس از فوت استاد، ادعا کرد که باب واسطه وصول به امام زمان(عج) است و بعد ادعا کرد که خود قائم موعود است و در نهایت نیز ادعای نبوت و… رانمود تا این که در سال ۱۲۶۶ه.ق در تبریز به دار آویخته شد، او که با ادعاهای خود فرقه بابیه را بنا نهاده بود، می گفت: خاتم، ظهورات مشیت اولیه و آخرین حلقه سلسله نبوت نیست، بلکه ظهور بعد از او که از آن به «من یظهره الله» تعبیر می کرد، به مراتب بالاتر از ظهور خود اوست.

 بعد از مرگ علی محمد باب،«صبح ازل»(۱۲۴۶ تا ۱۳۳۰) جانشین او شد ولی به علت مخالفت مردم و علما، او به همراه برادرش میرزا حسینعلی معروف به بهاءالله به عراق تبعید شد و در آنجا به خاطر اختلافی که بین دو برادر به وجود آمد، دولت عثمانی صبح ازل را به قبرس و بهاءالله را به عکّا در فلسطین، تبعید نمود و درحالی که هر کدام دعوی رهبری بابیه را داشتند، بهاءالله با ادعای این که من همان «من یظهره الله»مورد نظر علی محمد باب هستم، توانست بر برادرش فایق آید و رهبری بابی ها را به دست آورد و کم کم فرقه «بهائیت» را بر روی پایه های آن بنا نهد، و با حمایت های استعمارگران فرقه ای جدید به وجود آورد.

 پس از میرزاحسنعلی نیز پسر ارشدش «عباس افندی» ملقب به عبدالبهاء جانشین وی گردید. عبدالبهاء جز ادعای پیروی از پدر و نشر تعالیم او نداشت. در سال ۱۳۲۹ عباس افندی سفری به اروپا داشت و به دنبال این سفر بود که با چراغ سبز افندی به اروپایی ها و آمریکایی ها ، حمایت گسترده غرب از این جریان انجام گرفت و در دوره پهلوی به ویژه پس از کودتای انگلیسی- آمریکایی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ بهایی ها در بسیاری از ساختارهای ایران نفوذ فوق العاده ای یافتند و این نفوذ تا پیروزی انقلاب اسلامی روز افزون بود. پیروزی انقلاب اسلامی نقطه ای بود بر فعالیت های رسمی و آشکار فرقه ضاله بابیه و بهائیت.

پس مرگ عبدالبهاء شوقی افندی فرزند ارشد دخترش جانشین شد. او برخلاف اجداد خود تحصیلات رسمی داشت. وی در توسعه تشکیلات اداری و جهانی بهائیت و ساخت معبدهای قاره ای بهایی موسوم به مشارق الاذکار نقش اساسی داشت و از تاسیس دولت اسرائل حمایت کرد. شوقی افندی عقیم بود و لذا پس از او همسر امریکاییش و یک گروه ۲۷ نفری منتخب شوقی ریاست بهائیت را بر عهده گرفته اند که اکنون از این تعداد فقط همسر شوقی و ۲ نفر دیگر زنده اند.

عقاید بهاییت :

عقاید فرقه بهائیت را باید در دو کتاب «بیان» نوشته علی محمد باب در سال ۱۲۶۲ و کتاب «اقدس» نوشته حسینعلی بهاء در سال ۱۲۸۶ جست و جو کرد. البته بیشتر عقاید بهائیت در محور بهاء الله است که در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم:

  1. شناخت: اولین چیزی که بر بندگان واجب شده است شناخت محل تابش وحی و طلوع امرالله است، یعنی معرفت به میرزا حسینعلی بهاء الله که در اثر این شناخت اعمال قبول می شود.
  2. بهاء الله همان خداست و پس از او شوقی افندی خدا شد.
  3. بهاء مژده انبیاء گذشته و باب است، یعنی سید علی محمد شیرازی باب فقط مژده رسان بهاء الله بود و با آمدن او قیامت نزدیک می شود.
  4. اسماء، صفات و افعالی که برای خداوند تبارک و تعالی ذکر می شود رموزی است برای اشخاصی که آنها مظهر الله هستند(یعنی خدا در آنها ظهور کرده است) و گرنه خداوند، اسماء و صفات و افعال ندارد.
  5. بهاء الله، احد و واحد است و شریکی در ملک برای او نیست، چرا که خداوند در او ظهور کرده است و این ظهور برای شناخت بیشتر خداوند است که در حجاب غیب از نظرها پوشیده است.
  6. بهائیت از همه ادیان گذشته بهتر است، چرا که خداوند در بهاء الله ظهور کرده است و ادیان دیگر با ظهور بهاء تمام می شوند و به مرحله کمال می رسند.
  7. دین اسلام تا آمدن بهاء الله معتبر بود و قرآن کریم هیچ گونه اعجازی ندارد و توسط باب نسخ شده است.
  8. بهاء الله یک معجزه است، زیرا بدون اینکه به مدرسه برود توانسته الواح مقدس فارسی و عربی را املاء نماید.
  9. شریعت بهائی فقط پس از هزار سال قابل تغییر است یعنی خداوند تبارک و تعالی می تواند بعد از هزار سال در شخص دیگری ظهور کند و دین بهائیت را نسخ کند، همچنانکه با ظهور خود در بهاء، دین اسلام را نسخ کرد.

احکام بهائیت :

بهائیت برای خود احکامی را هم به گمان خویش نازل شده، دارند که به چند نمونه مهم اشاره می کنیم:

  1. نماز: صبح و ظهر و شام ۹ رکعت به صورت فرادی نماز می خوانند و قبله شان شهر عکا است که قبر میرزا حسینعلی بهاء (خدایشان) در آنجاست. در بهائیت نماز آیات نسخ شده و کسی که آب ندارد به جای وضو ، پنج بار می گوید: بسم الله الاطهر الاطهر.
  2. روزه: بهائیت می گویند هر سال ۱۹ ماه دارد و هر ماه نوزده روز پس روزه ۱۹ روز در آخرین ماه سال واجب است که عید نوروز عید فطرشان می شود.
  3. حج: زیارت محل تولد باب در شیراز و خانه حسینعلی میرزا در بغداد در همه ایام به جای زیارت کعبه قرار داده شده است.
  4. ازدواج: بیش از یک زن جایز نیست، ازدواج با پدرزن حرام ولی با بقیه محارم مانند مادر، خواهر و .... حلال است.
  5. طهارت: همه اشیاء روی دنیا پاک است مانند: بول، غائط، منی، سگ و ... و این موهبت بهاء به بندگان اوست.
  6. مراکز اجتماع: «حظیره القدس» در عشق آباد و «مشرق الاذکار» در نزدیک شیکاگوی آمریکا از مراکثر اجتماع بهائیت به شمار می آیند.
  7. تربیت اولاد: درس و یاد دادن احکام به فرزند بر عهده پدر است و اگر فقیر باشد هزینه آن از بیت العدل داده می شود.
  8. یک سوم از دیه کسی که کشته شده است حق بیت العدل بهائیت است نه صاحب دم.
  9. زنا: حد زنا در مرحله اول ۹ مثقال طلا و در مرحله بعد ۱۸ مثقال به بیت العدل ریخته می شود.
  10. مهمانی: هر ماه یکبار مهمانی بر همه واجب است هر چند با دادن آب خالی.
  11. عید: هر سال دو عید هست: که عبارت اند از روز بعثت باب(ادعای بابیت) و روز ولادت میرزا حسینعلی بهاء.
  12. دفن اموات: مرده ها باید در بلور، سنگهای قیمتی و چوب های محکم و لطیف و با انگشتر نقش دار به اسم بهاء، دفن شوند.
  13. آداب و معاشرت: با ادیان دیگر با محبت و مسالمت رفتار شود تا بوی خوش رحمان(بهاء الله) را بیابند.
  14. ارث: سهم دختر و پسر مساوی است همچنان که بلوغ هر دو در ۱۵ سالگی است.

انتهای متن/*

برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
Top
کیمیا سامانه